Kalender

23. august 2017
  • Morgenbriefing m. Nordic Beasts (Connections)

    23. august 2017 @ 8:30 - 9:30
    Studio - Stub 3 - Platformen

    NB ... briefingen vil blive afholdt på ENGELSK/the presentation will be in ENGLISH

    Denne morgen får vi besøg af THE NORDIC BEASTS, som vil fortælle om deres aktuelle arbejde.

    Hvad sker der, når gaming-æstetik møder performativt danseteater? Når tre hard-core fysiske dansere går i klinch med animerede kvindelige karakterer inspireret af Lara Croft, Miss Startling fra Lollipop Chainsaw og VR dating-figuren Nene Anegasaki fra Nintendo Love Plus?

    Kom og mød koreograferne Noora Hannula (FIN/DK) og Elín Signý Ragnarsdóttir (IS), danser Sophia Mage (US/DK) or 3D animator Belinda Larsen (DK) til en uformel snak om deres kommende project “The Nordic Beasts vs. The Augmented-Reality Girls – The Final Battle”.

    The Nordic Beasts er i residency hos Performing Arts Platform fra 21. august – 14. september, hvor de vil udvikle materiale i krydsfeltet mellem gameplay, animation og dans, bl.a. gennem brugen af motion tracker suit.

    ***
  • Morgenbriefing m. Nordic Beasts (Connections)

    23. august 2017 @ 8:30 - 9:30
    Studio - Stub 3 - Platformen

    NB ... briefingen vil blive afholdt på ENGELSK/the presentation will be in ENGLISH

    Denne morgen får vi besøg af THE NORDIC BEASTS, som vil fortælle om deres aktuelle arbejde.

    Hvad sker der, når gaming-æstetik møder performativt danseteater? Når tre hard-core fysiske dansere går i klinch med animerede kvindelige karakterer inspireret af Lara Croft, Miss Startling fra Lollipop Chainsaw og VR dating-figuren Nene Anegasaki fra Nintendo Love Plus?

    Kom og mød koreograferne Noora Hannula (FIN/DK) og Elín Signý Ragnarsdóttir (IS), danser Sophia Mage (US/DK) or 3D animator Belinda Larsen (DK) til en uformel snak om deres kommende project “The Nordic Beasts vs. The Augmented-Reality Girls – The Final Battle”.

    The Nordic Beasts er i residency hos Performing Arts Platform fra 21. august – 14. september, hvor de vil udvikle materiale i krydsfeltet mellem gameplay, animation og dans, bl.a. gennem brugen af motion tracker suit.

    ***
24. august 2017
  • Sommerfri // Torsdagsdans

    24. august 2017 @ 8:30 - 9:00
    Studio 4

    ***
 

Lederen – Maj 2017

 

Vi møder den på mange forskellige steder, i mange formater, og den tilbyder både store og små perspektiver til alle, som enten opsøger – eller tilfældigt møder – den. Scenekunsten.

Fælles for de fleste af disse møder er, at de sker på baggrund af en kulturpolitisk styret økonomisk investering i kulturlivet. En investering som ofte diskuteres ud fra devisen: Er den nødvendig? Bruges der for mange penge – eller er investeringen for lille? Har vi som samfund råd til at ”kaste penge efter kultur”? Har vi som samfund råd til at lade være med at investere i kultur?

Denne diskussion er slet ikke uvæsentlig, men vi oplever ofte , at den har svært ved at ”rumme” scenekunstens komplekse værdiskabelse, at den kommer til at stille regnestykket lidt for simpelt op.

Når der investeres penge i scenekunst modsvares denne investering af en mangfoldig værdiskabelse af forskellig ”valuta” , både i form af den kunst, der skabes, oplevelserne, indsigten og perspektiverne for publikummer og deltagere – men også i form af de mange samarbejdsprocesser og den grundforskning som en scenekunstproduktion igangsætter.

De færreste er opmærksomme på, hvor stor en investering og udfordring af kræfter, af dybt kompetente og engagerede mennesker og af mange forskellige specialiserede fagligheder, der er involveret, når en scenekunstnerisk oplevelse skabes og gøres tilgængelig for publikum og/eller deltagere. Og ikke mindre væsentligt, hvor meget udvikling, udbytte og merværdi alt dette afstedkommer på mange niveauer.

Lad os dele lidt flere af de mange forskellige – ofte overraskende og imponerende – ”fun facts” bag de scenekunstneriske oplevelser så vi kan få synliggjort grundforskningens rækkevidde: Hvor mange involverede fagligheder? Hvor mange ingeniørberegninger, skulle der til, før publikum kunne få adgang? Hvad var den mest uløselige opgave, som alligevel fandt en innovativ løsning? Hvor mange blå mærker? Hvor mange myrer er indfanget (og sluppet fri igen)? Hvilke aktiviteter omkring produktionen overraskede med at bidrage til den kunstneriske proces? Hvilket møde med en autoritet var den største overraskelse?

 

Der er helt sikkert nok overraskende facts at fortælle om 😉

Charlotte og Kasper

 

Project

connections website-08

 

Faste events

 

Nyhedsbrev

Nyhedsbrev